31.1.11

Om att uppskatta de små sakerna

Idag stressade jag ifrån jobbet, för att hinna till ett yoga-pass. Jag är väldigt glad att jag hann dit, för känslan efteråt är fantastisk. När jag befann mig där i salen, och kroppen arbetade med varenda muskel, andningen jobbade ut och in, så tänkte jag på hur tacksam och lycklig jag är. Lycklig över att ha en kropp som fungerar och är frisk, ben som kan ta mig en mil framåt i löpspåret, armar som kan omfamna dem jag älskar, ögon som kan se en vacker sjö i solig vinterskrud, händer som kan känna varm sand sila mellan fingrarna om sommaren. Tänk så många som önskade allt detta!

Ni förstår. Lyckan är inte längre ifrån oss än så. När jag kom hem nyss gjorde jag en kopp te och på varje påse från Yogi står ett visdomsord. Idag var det detta. "Finn den rätta källan till lycka". Och att hitta den är inte svårt. Det gäller bara att uppmärksamma den, när den står där och ler, mitt framför oss.

Inga kommentarer:

Besökare