12.1.11

Livet är en fest

"Fan syrran, du får mig verkligen att må så bra!", ropade min söta lillasyster från duschen efter våran löprunda ikväll. Och jag håller med, varje gång jag umgås med min syster så blir jag på bra humör. Inte för att det hör till vanligheterna att jag är på dåligt humör, men med henne är det svårt att ha tråkigt. Dessutom är vi totalt övertygade om att vi skulle kunna göra en sjukt bra humorserie som follk skulle älska. Jag försöker bara öva min syster i att det inte är farligt att skämma ut sig lite.

Hon tycker nämligen att jag är som en såndär pinsam morsa ibland. Tex när jag ska spexa i snön på Kransen och folk ser på. Eller när jag gör en cool dans och sjunger Abba-sånger högt på ICA Maxi dagen innan julafton. Eller när jag låtsas vara från England när vi går i affärer. Hallå, man måste ju kunna bjuda på sig själv om man ska vara komiker! Så idag fick hon tillfälle att skämmas lite igen. Livet blir inte roligare än man gör det!





För övrigt inser jag att jag måste träna som en galen om jag ska klara mitt uppsatta mål på Göteborgsvarvet. Den minuttiden jag håller när jag springer milen, måste jag hålla hela vägen på de två milen om jag ska fixa det. Men mycket hinner hända på 126 dagar.

Inga kommentarer:

Besökare