7.1.11

Jag har alltid sån himla otur när jag tänker

Jag är inte bara född med den fantastiska förmågan att prata först och tänka sedan. Jag kan även skriva sms först, och tänka sedan.

Vi letar efter ett secondhand bord i ek som jag ska olja i svart. Vi tänkte ta bort benen och sätta dit bockar i stället. Vi har diskuterat lite kring vilken form vi vill att bordet ska ha och hur stort det ska vara. Alldeles nyss fick jag ett sms från min kära, som är hemma hos en kompis och förmodligen sitter och spanar på Blocket.

"Vad tror du om ett fyrkantigt bord där man sitter två på varje sida?"

Mitt svar?

"För litet. Vill ha plats för åtta personer."

Och ungefär en nanosekund efter att jag tryckt på den satans lilla knappen "Skicka", så inser jag mitt fatala misstag. Alltså ibland undrar jag om det inte bara är begagnade bord som går att köpa på Blocket. Min hjärna verkar vara från samma ställe vissa dagar.

Inga kommentarer:

Besökare