9.1.11

Gamla prylar

Fastän jag älskar secondhand butiker, har det av någon anledning inte blivit av att jag besökt butiken som ligger här i samhället. Igår fick vi tummen ur och åkte ner en sväng. Vi spanar ju, som ni vet, efter ett matsalsbord. Dock hade vi ingen framgång på den fronten.

Vi hittade en cool gammal tv i våran färg, men den kändes inte så användbar och jag är lite av en världsmästare på att köpa på mig prydnadssaker, som aldrig kommer längre än ur sin låda nere i källaren. Men jag kom över en betjänt som var ett utav projekten jag ägnade mig åt igår. Och en sådan kan jag garantera er att jag har använding för. Frågan är väl om den här lilla prylen ens kommer att synas under den förmodade klädhög som ständigt kommer att täcka den. Hur som haver. Jag gick lös med sandpappret en bra stund, eftersom den var lackad och har grundmålat den en gång. Kommer grunda en gång till idag och i morgon ska jag köpa färg på jobbet. Kan ni gissa vilken färg?


Inga kommentarer:

Besökare