12.1.08

Inspireras av: Luella Bartley

Redan tidigt i höstas, skrev jag om Luella Bartley's Spring 2008 Ready To Wear-kollektion. Syftet var just att vi skulle kunna ta plaggen direkt från catwalken och bära dem på stan. Mixade mönster och stilar, volang och volym i kjolen, blommigt, hög midja, klargult som accentfärg och rutigt var några av de saker jag noterade i mitt block. Jag tyckte om det redan då, och älskar det ännu mer nu. Jag kommer publicera några outfits, inspirerade av hennes kollektion, enbart med kläder från Vero Moda och Pieces. Här kommer den första!

Kjol i smutsgrå pastell, luftig modell med hög midja
Blommig blus i skirt material, supersnygg att bära nerstoppad i kjolen
Skinnjacka i quiltad boleromodell. Typiskt exempel på mixad stil gentemot den romantiska blusen och nättare kjolen. Samma sak med armbandet.
Mockapumps, härligt att blanda med skinn tycker jag.
Randig sjal i silke. Hotspot har även hon skrivit om förkärleken till missmatch. Jag håller helt med och röstar för en mer missmatchad svensk befolkning!
Nitväska, axelbandsväskan var ständigt återkommande på Luella's visning.

Inga kommentarer:

Besökare