29.1.08

Det visar sig att träning lönar sig

Tydligen vill ödet visa mig att det är lönt att ränna på gymet flera dagar i veckan. Mitt gym, som jag besökte klockan nio i morse, ligger passande nog nära en secondhand-butik. Alla som känner mig vet att jag är svag för detta. Det är svårt att beskriva känslan varje gång man förväntansfullt stiger in genom dörrarna. Som den ivriga person jag är kan jag lätt bli lite av ett nervöst sammanbrott där inne. Tänk om jag missar något? Tänk om jag tittar på väskorna först och under den tiden missar ett par sketsnygga dojjor? Jag blir helt knäpp och vill titta på alla saker på en gång, och skulle jag någon gång få syn på en liten fashionista som bär en grym outfit och se att hon lagt beslag på massa fina saker, blir jag nästan stöldbenägen. Att kasta mig fram som en kass bankrånare och sno hennes läckra väska, verkar i dessa stunder förefalla helt normalt. Eller nåt sånt.

Idag lyckades jag sansa mig så till den grad, att jag faktiskt hittade vad jag letade efter. Sprang in efter ett väl genomfört träningspass, och hittade ett par svarta stövlar med låg klack. Tre bra saker: 1. De var av märket Ecco - kvalitet i äkta skinn och klassisk design (i detta fall ej tantig) 2. De var i min storlek 3. Det var halva priset på alla skor. Kaatchjiiiing, nittiofem spänn och nu är de mina. Grymt. Men orkar inte ta kort...

Nu har jag käkat två grymma getostmackor med körsbärstomat, timjan och honung och åt under tillverkningen av dessa upp:

  • fem bitar kronärtskocka
  • sju katrinplommon
  • en bit kokos-sesamkaka
  • sex chilimarinerade vitlöksklyftor
  • tre flarn boveteflingor
  • i näve saltade och rostade sojabönor
Nu kan man undra hur tusan detta kunde vara en god blandning, men när man är hungrig är det så gott att bara smälla i sig en massa nyhandlade godsaker. Så det verkar som att det blir gymet i morgon med...

Värt att notera: Jag har kört mittbena och helt naturligt utan plattång i två dagar och har fått kommentarer om att jag är fin i håret. Dessutom kom en av dessa från min rallyåkande brötige och manlige chef som knappt ser skillnad på mörkt och ljust hår. Det måste vara bra.

Inga kommentarer:

Besökare