14.1.08

Jag gillar: Clinique

Min kära vän kom hem från New York i helgen, med en liten påse från Sephora till mig, innehållandes följande produkter:
  • Blushing blush powder blush i färgen Precious Posy
  • High Impact Mascara
  • Up-Lighting Liquid Illuminator i nyansen neutral bronze.
När det gäller Clinique är jag väldigt förtjust i deras make up, dock ej deras rengöring och återfuktning. Jag har provat deras 3-stegs serie men min hy klarar inte av dessa starka produkter. Hela ansiktet svider av ansiktsvattnet! Men den är säkert bra för andra. För egen del funkar faktiskt Nivea's serie alldeles utmärkt. Och det ska man ju inte klaga på, då priserna är angenäma och de kan handlas på Ica.

Däremot har jag med tiden blivit en anhängare av deras make-up. Det här rouget är faktiskt första gången jag själv har i min ägo, men efter att ha provat ett (faktiskt en av mina praktikanters på jobbet) så blev jag helt fascinerad. Så drygt! Är van att borsta femtio gånger fram och tillbaka i kakan för att få någon som helst pigment, men här: ett svep med borsten är tillräckligt. Mascaran är ganska dryg, rinner inte bort när man tränar, helt okej pris och fungerar både till vardag och fest. Luminizern har jag endast testat inför en galakväll i jobbet, då en av tjejerna på Kicks la en make med den. Jag har tidigare köpt Make Up Store's luminizer som var grym, men dessvärre togs den bort ur sortimentet för en tid sedan. För er som inte vet vad luminizer är, kan jag berätta om denna fantastiska produkt. Den ger ett skimmer, och kan blandas med i princip vilken kräm som helst. I sin lotion för dekolltaget, i sin foundation eller som den är som highlighter på kinder och ögon.

Inga kommentarer:

Besökare