12.1.08

Me ♥ Photoshop



Ojoj, jag känner mig som ett proffs på det här med Photoshop! Jag är en sån människa som avskyr att sitta och stirra rakt ner i bok, i synnerhet böcker som är tänkta att lära mig en massa. Jag kan inte förstå om jag inte "får göra själv". Efter att ha startat övningsskivan, med cirka femhundrasjuttiotolv övningsbilder (detta tog cirka tre minuter), slutade jag följa boken. I stället valde jag ut de delar jag tyckte jag behövde lära mig, och svor ungefär femton gånger så mycket som jag försökte ta till mig beskrivningen i boken. Det är bara att konstatera att man lär sig bättre av att veta lite grann om hur man ska gå tillväga, och sedan försöka, misslyckas, försöka, misslyckas, försöka, misslyckas igen - för att tillslut lyckas! Det har banne mig tagit hela dagen (datorn har låst sig två gånger) men nu är jag lite mer insatt i det här avancerade programmet än jag var för tolv timmar sedan.

Kollaget här nedan blev mitt första projekt. Det märkliga är bara att det blir så litet vid publiceringen, fastän jag valt det största formatet. När man klickar på bilden, blir dock kvaliteten och storleken jättebra! Här bredvid ser jag inte bara smått anorektisk ut på min högra ben, jag är även något "ojämn". Men jag är stolt att jag kunnat förstå så här mycket i alla fall!

Hur som haver. Det här är dagens slapp-outfit. Det har varit en synnerligen hälsosam vecka, med träning fyra dagar av sex (blir nog ett pass i morgon med), nyttig mat, endast två (okej kanske tre då) glas rödvin och knappt något bilåkande. Stannar hemma med datorn, iPod Touch och vattenflaskan i kväll!

Hoodtröja i en superfin modell med "puffärm". Måste visa någon bättre bild senare. Av märket Object som gör helt fantastiskt snygga kläder med vackra och arbetade detaljer, som vi dessvärre inte kan sälja i vår butik längre.
Svart klänning American Apparel köpt direkt på Nelly.se's lager här i Borås (Ni ser, världens bästa stad!)
Leggings Pieces
Sjal Arv från mammas faster
Gummistövlar Eko
Jacka Vero Moda

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbat fröken , blev riktigt imponerad av "Luella" bilden ;) ....Tänte att det var på tiden att lämna ett litet avtryck när jag ändå var här inne och snokade ;) Well well nu ska jag till butiken din och sälja så det står härliga till!!

Ha en underbar dag puss och kram Anna

Besökare