30.1.08

Listiga listan - the list of the list

Jag noterade att jag ser ut att spänna mig likt en bodybuildare på bilden nedanför till höger. Nog för att jag börjat komma igång med träningen, men nån måtta får det vara. Ni får har överseende...

Hur som haver - till ämnet. Jag tycker att listor är världens bästa grej. Listor är något som gör att jag överlever mina dagar. Listorna tar över när min hjärna inte klarar av att fokusera. (Alldeles för ofta). Listor är helt enkelt the shit. Men en sak slog mig; listor handlar ju alltid om vad man ska göra. Jobbigt. Det måste ju därför vara en superb uppfinning att avsluta varje list-dag med att göra en lista över saker man faktiskt har gjort! Den här dagen är därför helt enkelt värd en "jag-har-varit-duktig-och-gjort-det-här-lista". Listigt, eller hur? (Ok, jag lovar inga fler dåliga skämt heller...)

"Listan över saker jag gjort idag":


  • betat av en lång lista på saker på jobbet, som var nödvändiga att få ur världen
  • diskat mina matlådor efter maten och torkat dem och lagt ner dem i väskan på en gång
  • provat den efterbeställda behån, i det som skulle vara "min" storlek och upptäckt att den passade
  • sprungit fem kilometer
  • solat solarium för första gången på säkert ett år
  • lyssnat klart på ljudboken "Flickan som lekte med elden" och nästan börjat grina när den slutade så spännande att jag måste lyssna på nästa så fort jag bara kan. Nästan börjat grina ännu mer när jag inser att det bara är en enda bok kvar skriven av denna underbara författare
  • lagat sjukt god thaigryta, nästan så god att jag började undra om jag var med i filmen Råttatouille (där det är en skitdålig kock som får hjälp av en råtta utan att han vet om det)
  • druckit min sedvanliga dos Fun Light och ätit min last grekisk yoghurt med honung

Inga kommentarer:

Besökare