20.1.08

Jag gillar: missmatch


Jag är allergisk mot människor som kommer in i butiken och letar efter en specifik sak. Det är inte grejen att de letar efter en specifik sak som får det att klia på min kropp, utan det faktum att de är totalt orubbliga när det gäller en viss färg. Tex letar de efter en kofta till en klänning. Och om koftan inte är i exakt samma nyans som klänningen så passar det inte, enligt dem. Eller sådana som anser att man inte kan ha bruna stövlar om man bär, en i övrigt svart klädsel. Jag tycker om att vara galen och klä på mig utan att "tänka". Bäst gör man det när man handlar second hand. På Röda Korset, där det inte finns några provrum och man måste slänga på sig plaggen över de man redan har på sig, föds ofta idéer till kombinationer man aldrig annars tänkt på. Superkul! Jag älskar att ha på mig saker som inte riktigt passar ihop, och blandar gärna olika mönster. Har har ni dagens!

Lila stickad tröja Röda Korset
Sjal och vitt ribbstickat bomullslinne Pieces
Jeans Vero Moda

1 kommentar:

karin. sa...

ja, fast det där passade ju ihop syrran :)

Besökare