24.1.08

Den stora dagen blev ännu större

En svart och en vit är på väg till mig

Jag provade fler behåar på en halvtimme än jag gjort i hela mitt liv. Och framförallt mindre och större behåar än jag tidigare gjort. Jag står ju varje dag och predikar för mina kunder att jeans töjer sig, och de vill inte alltid tro mig. Idag var det jag som i likhet med dessa, stod och tjurade när min behå-expert tråcklade på mig en 65:a i omkrets.
"Den töjer sig".
Nu förstår jag hur mycket mina jeanskunder måste avsky mig. Jaha, jag kunde knappt andas, men det är väl egentligen samma sak för dem. Så jag fick lita på hennes expertis. Däremot var jag mer skeptisk när jag såg kupans storlek. Detta uppmärksammade jag först
efter att vi båda konstaterat att den var lagom, höll rackarna på plats, var snygg och fram för allt - skön. Storleken var 65 E. Jahapp. Min prestationsångest är dövad. Men undrar just om det känns bättre trots det?

Inga kommentarer:

Besökare