8.1.10

Mera 2009

Snodde en lista från min fina syster. Även om det är lite sent så tyckte jag den var lite rolig!
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?:
Tatuerade mig
2. Höll du några av dina nyårslöften?: Jag hade inga
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?: Ja
4. Dog någon som stod dig nära?: Nej, tack och lov inte
5. Vilka länder besökte du?: Egypten, Puerto Rico och Karibiska Övärlden
6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?: Fler lediga helger än förra året...
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?: Egentligen varje lördag i hela augusti som bjöd på födelsedag, möhippa, Stockholm med jobbet, Coldplay och bröllop, samt vår resa som gick av stapeln 6 november.
8. Vad var din största framgång 2009?: Att jag lärde mig att bli en lyckligare människa och att sluta oroa mig över saker. I stället började jag njuta mer av nuet och prioritera min familj och de jag älskar.
9. Största misstaget?: Jag ångrar inget jag gjort, bara det jag inte gjort.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?: Tja, skadar mig gör jag väl mest hela tiden tycker jag.
11. Bästa köpet?: Haha, induktionshällen i köket. Och en grej till.
12. Vad spenderade du mest pengar på?: Resan till Karibien
13. Gjorde någon dig riktigt glad?: Åh ja!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?: "Follow the leader", "Viva La Vida" med Coldplay och Darin, hela "This is the life"-albumet med Amy MacDonald och "Shake that ass" med Eminem
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?:
Gladare
16. Vad önskar du att du gjort mer?: Tränat mer regelbundet
17. Vad önskar du att du gjort mindre?: Spenderat pengar på onödiga saker
18. Hur tillbringade du julen?: För första gången med både min och min sambos familj tillsammans och senare på kvällen firade vi med min släkt. Dessvärre fick jag inte fira med min ena lillasyster i år, då de firade med hennes sambos familj
19. Blev du kär i år?: Japp, i samhället vi flyttade in i och vårat hus
20. Favoritprogram på TV?: Project Runway
21. Bästa boken du läste i år?: "Mig äger ingen" av Åsa Linderborg. Trots att vi inte delar politiska åsikter, var boken mycket bra och fick mig att reflektera, samt även relatera till i många diskussioner.
22. Största musikaliska upptäckten?: Muse, Paloma Faith och Amy MacDonald. Och det var faktiskt inte förrän tidigt under 2009 som jag började förstå hur hjärtkrossande fantastiskt underbara Coldplay är.
23. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?: Firade med underbara vänner och familj hemma i huset
24. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?: Nej jag är jättenöjd med året som gick
25. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?: Revolt... 2009 var definitvt året då jag började avsky det kommersiella, samtidigt som min hjärna och mitt hjärta brottades med det. Men jag blev helt klart rockigare i min stil.
26. Vad fick dig att må bra?: Kärlek, skratt, träning, god mat och rödvin
27. Vilken kändis var du mest sugen på?: Jude Law, Colin Firth och Michael Nyqvist (även fast jag vet att vissa svimmar av förskräckelse och avsky av min fascination för sistnämnda).

Inga kommentarer:

Besökare