5.1.10

Skokris

Ok, here´s the deal. Jag är i akut behov efter ett par nya skor. (Och jag vet precis vad min sambo kommer att tänka när han läser det här, men det är faktiskt helt sant!)

Eftersom jag blivit extremt lat och inte orkar jobba i klackar längre, i kombination med att jag sliter på mina skor väldigt mycket i jobbet, måste jag ha ett par nya svarta som går att jobba i varje dag. Mina mc-boots från Vagabond som jag köpte hösten -08 och har älskat varje dag sedan dess, håller varken ihop eller är särskilt vackra längre...

Nu har jag slängt iväg ett panik-sms till min kära skoguru på Vagabond och hoppas att hon kan hjälpa mig. Helst vill jag ju ha något från vårkollektionen, men om det kommer att dröja några veckor till så får jag nog nöja mig med höstens (vilket inte är fy skam det heller). I väntan på svar, spanade jag runt efter lite tänkbara alternativ. Kraven är: svart, skinn, ankelhöga och med en liten klack som ändå går att jobba i en hel dag.

Vagabond. Gillar klacken som är i brunt och att skinnet är lite "slitet" i känslan. I alla fall som det ser ut på bilden.
Haha, kanske ingen "varje-dag-sko" men de här lackpjäserna från finska Pertti Palmroth, som balanserar hårtfint på gränsen mellan asfula och skitcoola tror jag kan bli grymma till rätt outfit. Men som sagt, kanske inget hållbart-i-längden-alternativ.


Hittade denna på Nilson´s hemsida.


Den här är en variant av de jag skrivit om tidigare, som ursprungligen är en Acne-sko och som även bla Scorett gjort en liknande. Även denna från Nilson.
Björn Borg, men risken är att klacken är lite för hög att jobba i. Nio timmar på hårt butiksgolv är inte att leka med, särskilt som vi ska få betonggolv istället för trä, senare i vår.

Inga kommentarer:

Besökare