3.1.10

Motion ger god kondition

Hepp hepp! Fy satan så skönt det har varit med fyra lediga dagar. Jag önskar så in i bomben att jag hade kunnat ta ledigt i morgon med, eftersom jag är ledig på tisdag igen, men tyvärr är det dags för inventering i morgon. Ska ha en sån där revisorsassistent springandes runt benen dessutom...

Träning och avkoppling har varit ledorden denna julledighet. Har kört fem(!) pass den här veckan, vilket känns sjukt gött. Däremellan har vi ätit god mat och legat på sofflocket och läst böcker och tidningar. Vädret har varit krispigt, iskallt och vackert så jag tror inte att det hade kunnat bli så mycket bättre!

Jag planerar att bloggen ska handla en hel del om träning i vår, då jag känner mig motiverad att ta mig tillbaka till samma form jag hade för ett år sedan. Jag ser på bilderna från då, att jag var mycket fastare i kroppen och det suger att ha så kass kondis som jag har nu. Dessutom vet jag själv att jag motiveras väldigt mycket av att läsa andras träningsbloggar, och kanske kan jag sätta fart på någon mer i och med detta?

Spinningen ska jag definitivt fortsätta med, det har blivit tre pass denna veckan, då jag tycker det är grym konditionsträning. Förbränningsträning tre dagar i veckan och styrka minst två gånger, tillsammans med en mindre svullande kost än på sista tiden, ska nog göra susen.

Med andra ord kommer mitt upplägg inte vara hälften så extremt som förra vintern, då jag körde nästan kolhydratfritt på veckorna och träning i princip varje dag. Lite mera lagom helt enkelt. Å andra sidan har jag ett hem att sköta nu, så jag kan inte räkna med att lägga så mycket tid som jag gjorde då...

Inga kommentarer:

Besökare