5.1.10

Nybörjare



Dagens träning blev 60 minuters spinning på Knalleporten. Jag körde ju tre pass förra veckan, med min kära mamma som instruktör och det var grymt roligt. Min mamma är en idéell eldsjäl i idrottsföreningen (och min pappa med för den delen, men spinning är inte hans grej) och har instruerat pass i mer än tio år. Hon säger att det nog inte är så märkvärdigt och hon har inte gått någon utbildning, men det är många i samhället som uppskattar att det finns ett sådant bra träningsalternativ på en bra en liten ort. Och jag tycker att morsan är rätt grym!

Så idag kändes det spännande (och lite nervöst) när jag på darriga ben stapplade in för att köra ett pass på gymet, eftersom jag inte gjort det sedan gymnasietiden. "Hej hej, jag har inte kört spinning här på jättelänge, jag måste nog ha hjälp med cykeln!" Haha, jag hade kanske inte behövt outa det för hela salen, men jag hatar att komma in och låtsas vara värdsvan och försöka justera cykeln/styrkemaskiner och sen står där som en idiot som inte fattar hur man gör när alla tittar på. Det var dock inga problem alls... Passet skiljde sig lite mot mamsens, längre låtar och mer stående backe i position tre. Men trött som ett as, svettig och jävligt nöjd var jag efteråt i alla fall!

Och för andra gången på tre dagar lyckades jag glömma min vattenflaska kvar i hållaren. Jag är bra på att konsumera vattenflaskor minsann.

1 kommentar:

Anonym sa...

du är bra på att konsumera matlådor oxå! ;)

Besökare