23.2.09

Berlocker och bra service

Egentligen skulle jag bara göra ett inlägg om nya smycken. Men så blev det något helt annat. Och ni ska vara glada att inte inlägget blev längre, för när det kommer till detta ämnet, så kan jag hålla på i evigheter.

Anledningen till att jag kom in på ämnet service, var att tjejen som jobbade på Glitter var ett rejält undantag i den skånska storstaden. Hon gjorde ett sånt bra jobb och avslutade i kassan med en så snygg merförsäljning att jag handlade, inte bara för att det var snyggt, utan också för att hon var så grym på att sälja. Ja, jag är arbetsskadad, jag vet...

Hursomhelst upptäckte jag att Glitter säljer små berlocker med lås som går att fästa
i halsband, örhängen och armband - egentligen vart du vill! Dessa finns i äkta silver och även i billigare varianter. Jag köpte ett halsband och sedan tre berlocker (som inte var äkta silver) och sedan en i äkta silver. (Det var den som tjejen upplyste mig om när jag kom till kassan...och fast den var dyrare än alla de andra fyra sakerna ihop, så slog jag till).

Den gröna stenen, flickan och födelseattesten är berlocker som jag fäst i halsbandet. Faith-berlocken i silver har jag fäst i det ena av mina silverörhängen från SNÖ.

Inga kommentarer:

Besökare