3.2.09

Diplomaterna



måndagar klockan 21.00 sänder SVT programmet "Diplomaterna". Det är ett oerhört intressant program, som följer diplomaten Klas Ljungberg, i hans arbete.

Jag har, som förmodligen många andra, mycket svårt att ta till mig alla dessa krig som pågår runtom i världen. Men när man ser det här programmet, förstår man verkligen hur ett krig är. Hur människor hör bomberna falla och hur familjer splittras. Jag måste säga att det verkar vara ett oerhört fascinerande arbete att vara diplomat. Fruktansvärt stressig, pressande, med nästintill omöjliga arbetsuppgifter och ett jobb där man säkert får mycket skit, då man hamnar i situationer där det inte är möjligt att tillfresställa alla. Synd att man inte har någon högskoleexamen. Annars hade jag definitivt kunnat tänka mig att söka hit.

Inga kommentarer:

Besökare