3.2.09

Skor


Plateau shoe with gold studs, 900 kronor

Roman pump, 700 kronor
Tro det eller ej, men det är faktiskt fyra månader sedan jag köpte ett par skor. Det måste nog vara någon slags rekord. Faktum är att jag nog aldrig varit så nöjd med mina skoinköp som de tre jag gjorde hösten 2008. Mina tre svarta Vagabondstövlar har kompletterat varandra sjukt bra. Ett par mc-boots, ett par kilklacksstövlar och ett par klassiska svarta med höga skaft, inbyggd platå och hög klack. Alla tre är väldigt bekväma och jag har inte en enda dag känt att jag inte har haft några skor som passar till mina kläder.
Men nu börjar det bli vår (i alla fall i min modehjärna) och jag är sugen på ett par högklackade skor. Det här med inbyggd platå är suveränt och det är ett måste. Det ska gärna vara öppen tå, eller remmar, svarta och med mycket detaljer. Jag vill ha en ball sko, inte en snäll sko. Spanade in Bianco´s hemsida innan och hittade de här två som jag gillar riktigt mycket. Dessutom ligger de flesta under tusenlappen, vilket är betydligt trevligare än när man ska köpa höstskor.

Inga kommentarer:

Besökare