10.2.09

Ringer det en väckarklocka?


Godförmiddag på er!

Hur mår ni idag? Jag är på toppenhumör! Känner mig smått handikappad dock, då jag glömde kvar min mobil på jobbet igår. Darling hade fått i uppgift att se till att jag kom upp ur sängen i morse, eftersom jag skulle iväg och träna.

"Okej, nu åker jag, du får gå upp nu", ställer han sig bredvid sängen och säger klockan tio i åtta.

"Men hallå, vänta lite här nu! Du kan inte väcka mig en sekund innan du ska gå och tro att jag ska vakna! Jag som snoozar minst tre gånger varje morgon. Du får sitta här och vänta till jag har gått upp nu".

Tur att man har så låga krav på sin sambo, eller hur? För det är ju inte så att han har ett jobb att sköta, utan kan sitta hemma hos mig hela morgonen och fungera som snoozande väckarklocka. Ibland ställer jag nog lite för höga krav på min omgivning, eller?

1 kommentar:

jess sa...

nej nej kära vän, inte alls. det är exakt likadant hemma hos oss de morgnar då jag glömt mobilen i bilen/på jobbet/hos nån annan.. :)

Besökare