10.2.09

Ett gammalt inlägg

Läste ett inlägg från min gamla blogg, skrivet 27 september 2007. Och det var faktiskt ganska roligt, så jag publicerar det här igen:

"Det känns nästan som jag har vunnit en Oscar. Eller kanske en filmstatyett från Cannes? Oavsett så är det läge att hålla ett tacktal. Tack ni som fick iväg mig till gymet igår, även fast det kanske borde ha hänt för tre månader sedan... Statusen på min arma kropp är idag ungefär densamma som en kokt torsk. Ni vet en sån fisk som faller isär så fort man petar på den och där benen i den stackars fisken känns när man börjar tugga på. Så är det verkligen idag - ingen får peta på mig och framför allt inte på samtliga av mina ben i kroppen. Det känns ungefär som någon tuggar på mig och äter upp mig vid minsta beröring. Men ändå så trivs jag med att vara en kokt torsk. Jag var sprudlande efter träningen igår! Trots att jag såg i spegeln hur tricepsen dallrade igår på passen, så var det så sjukt kul och energitriggande. Så till den milda grad att jag faktiskt var ute och promenerade i en timma i morse. Mycket skönt. Snart ska jag sätta igång storkok. Smarriga kycklingrecept, någon?"

Inga kommentarer:

Besökare